The right solution for every use case
Providing the right people with the right information at the right time and in the right place is a huge challenge for a company's sales department. Below we have prepared some use cases that are often requested and that we regularly implement.
Sales management
The challenge
Data for sales and distribution can be found in a variety of different systems and data sources. However, there is often no overview of the pipeline, meaning that sales professionals have to repeatedly invest valuable time in manually searching for and merging data in order to successfully manage sales.
Up-to-date, consistent and reliable data is a prerequisite for successful sales management. This enables strategic and operational decisions and quick reactions to changing market conditions.
Our approach
Wir sorgen dafür, dass zukünftig alle relevanten Vertriebsdaten, zum Beispiel CRM- und ERP-Daten, schnell und automatisiert zusammengeführt und übergreifend auswertbar werden. Dadurch hat die Vertriebsleitung die Pipeline, Prognosen und Performance immer und überall im Blick. Vertriebsübersichten werden zunehmend auf Knopfdruck generiert. Mit der Möglichkeit, jederzeit in die Details zu schauen oder selbst weitere Auswertungen und Dashboards zu erstellen. Infolgedessen herrscht jederzeit ein klarer Blick auf die Deals hinter den Daten. Lösungen für Self-Service BI wie <a href="https://www.taod.de/tech-beratung/tableau" data-webtrackingID="blog_content_link" >Tableau</a> oder <a href="https://www.taod.de/tech-beratung/power-bi" data-webtrackingID="blog_content_link" >Power BI</a> bieten hier den Vorteil, Berichte einfach selbst zu erstellen und agil am Markt zu agieren.
Dealer management
The challenge
If you want to sell a product, you need sales channels and a network of retailers and sales partners. Access to relevant information is required in order to evaluate the success of the dealers and manage it in a targeted manner. Currently, this access is often provided by exporting data from ERP (e.g. SAP) and other systems. This means that data has to be laboriously compiled manually and prepared in the form of large Excel spreadsheets. This makes it difficult to gain insight into the data and find relevant information for retailer management.
Our approach
Well-structured dashboards and reports, in which the most important information is prepared in such a way that insights are immediately apparent, are suitable for supporting the sales force and other people who communicate directly with sales partners. This allows questions to be answered immediately, such as why a retailer is selling fewer of certain products than others and what the reasons for this are. In this way, employees can act as competent advisors for sales partners so that they can make their own company more successful overall.
Einen besonderen Vorzug bieten in diesem Kontext Lösungen für <a href="https://www.taod.de/services/bi-und-data-analytics-consulting" data-webtrackingID="blog_content_link" >Self-Service BI</a> wie Tableau oder Power BI. Durch die einfache Bedienbarkeit der Lösungen müssen Anwendende nicht nur auf vorab bereitgestellte Standardberichte zurückgreifen, sondern sind in der Lage, auch vor Ort bei den Händlern eine detaillierte Analyse der Daten vorzunehmen. So können sie gezielt die Fragen beantworten, die in der jeweiligen Situation am bedeutsamsten sind.
Product range analysis and demand forecast
The challenge
Jedes Unternehmen hat das Ziel, möglichst viele Produkte zu verkaufen, um den Umsatz zu steigern. Darüber hinaus soll jedoch möglichst viel von den Produkten verkauft werden, welche die höchsten Deckungsbeiträge bieten, um hohe Gewinne zu erzielen. Die Praxis zeigt, dass häufig nur mit einem geringen Teil des Sortiments Gewinne erzielt werden. Zusätzlich muss auch der <a href="https://www.taod.de/demand-forecasting-mit-ai" data-webtrackingID="blog_content_link" >zukünftige Kundenbedarf prognostiziert</a> werden, damit das Sortiment optimiert werden kann.
To remain competitive, wholesalers and retailers must be able to analyze trends and react quickly and precisely to unusual events. Every day that a decision is delayed can lead to a drop in sales and profits.
Our approach
Modern self-service BI is able to correlate all data - regardless of source or format - and analyze data at any time from any end device. With solutions such as Tableau or Power BI, users can obtain information exactly when it is needed - at the point of decision. So that profit opportunities, turnover, margins and market changes or product sales can be monitored in real time.
Call Center / Customer Service Center
The challenge
All activities within a call center are related to three interacting dimensions: Time, quality and cost. The task is to reconcile the time required to provide the service with the desired quality at a reasonable cost. Effective management is required to ensure that the dimensions are successfully coordinated. A typical challenge here is the procurement of information and the creation of reports for control purposes.
Reports are usually still created in call centers using standard spreadsheet programs, which in many cases are filled in manually. This approach harbors great potential for error, requires a great deal of effort and ties up personnel capacity. Other hurdles include inconsistent databases, reports that are too static and a lack of flexible, dynamic evaluation options. The result is that many call centers tend to operate a reactive control system.
Our approach
Als Plattform zur Realisierung einer proaktiveren Steuerung bieten sich <a href="https://www.taod.de/services/bi-und-data-analytics-consulting" data-webtrackingID="blog_content_link" >moderne BI-Technologien</a> an. Leichtgewichtige Technologien wie Tableau oder Power BI können den Tagesbetrieb im Call-Center enorm erleichtern, da sie alle wesentlichen Informationen zur Steuerung zusammenführen und in intuitiven, interaktiven Dashboards bereitstellen.
Once the required data sources have been brought together, the people responsible have access to information almost in real time. In the next step, the database also offers the possibility of using forecasting models to implement proactive planning of personnel capacities. This not only improves service quality, but also saves time and costs.
We ensure that the call center can be managed much more efficiently and in a more targeted manner in future by automating data processing and providing an intelligent data platform including interactive dashboards.
E-Commerce
The challenge
Bei der Optimierung von Online-Shops ist die Nutzung von professionellem Web- und Shop-Tracking weitestgehend Standard. Kennzahlen wie Conversion Rate, Warenkorb-Abbrüche oder durchschnittliche Warenkorbhöhe sind allseits bekannt. Das Webtracking bildet jedoch nur eine Teilsicht des Kundenverhaltens ab. Wichtige Daten und Kennzahlen können nur durch Integration weiterer Datenquellen einbezogen werden. Dazu zählen zum Beispiel Informationen zu Retouren, Offline-Umsätze, Kosten und Deckungsbeiträge, <a href="https://www.taod.de/customer-lifetime-value-prognose-mit-ai" data-webtrackingID="blog_content_link" >Customer Lifetime Value</a> oder ROI. Voraussetzung ist somit eine integrierte, jederzeit verfügbare Datenbasis, die eine ganzheitliche Betrachtung erlaubt.
Our approach
Tableau oder Power BI verfügen über eine Vielzahl von integrierten Schnittstellen. Daten zum Beispiel aus <a href="https://www.taod.de/tech-beratung/google-analytics" data-webtrackingID="blog_content_link" >Google Analytics</a> können einfach via Drag-and-Drop mit Kennzahlen aus anderen Systemen (ERP, CRM) in einem einzigen Dashboard verknüpft, analysiert und in optisch ansprechender Form dargestellt werden. Weitgehend ohne Unterstützung durch die IT und tiefgehender Statistikkenntnisse. Die Dashboards lassen sich des weiteren einfach mit anderen Usern teilen oder zentral bereitstellen. Ergeben sich bei der Analyse weitere Fragen, können diese mittels vertiefter Datenanalyse (Data Discovery) in Echtzeit selbst durch den User beantwortet werden.
Omni-channel retailing
The challenge
If you want to survive the tough competition in the retail sector, you not only have to keep an eye on purchasing costs, but also continuously optimize sales efficiency. The structured collection and use of data to manage sales channels is already the basis for a competitive advantage that will be even more decisive for success in the future.
For retailers, it is a challenge to integrate data on transactions and customer behavior in the individual retail channels (brick-and-mortar stores, online stores and mail order catalogs) for a comprehensive analysis.
Doch erst die Zusammenführung und Analyse der Daten aus den verschiedenen Handelskanälen ermöglicht dabei die <a href="https://www.taod.de/kundensegmentierung-mit-ai" data-webtrackingID="blog_content_link" >Bildung relevanter Käufersegmente</a>. Und auch das Verständnis der Funktion und Wechselwirkung von Vertriebskanälen in der Customer Journey der jeweiligen Käufergruppe wird gefestigt. Darauf aufbauend können Marketingaktivitäten zum Beispiel auf den Kundenwert ausgerichtet werden und Kampagnen zur Verkaufsförderung gesteuert und optimiert werden.
Our approach
Wir sind Enabler für den Handel. Indem wir Datenquellen zusammenführen und in <a href="https://www.taod.de/services/data-engineering" data-webtrackingID="blog_content_link" > intelligente, flexible Datenplattformen</a> integrieren, schaffen wir die Basis zur Auswertung der Daten. Mit modernen Lösungen für Datenanalyse und Visualisierung. Mit der Unterstützung von taod könnt ihr dadurch einen umfassenden, kanalübergreifenden Einblick in euer Business gewinnen.
We help you to understand the interplay of sales channels in relation to customers, products and regional influences and to use the findings for your company's success.
Analyzing all sales activities and being able to provide all the necessary operating figures requires an intelligent and versatile compatible software solution. This is the only way to guarantee the maximum sales quality of the sales team and make flexible adjustments to changing sales structures possible at any time.
Solutions for self-service BI such as Tableau or Power BI have a large number of interfaces to data sources such as databases, applications or cloud services, which now make data accessible to specialist departments without complex entry hurdles.
taod provides support in selecting the right technology and introducing it. We ensure that specialist departments can work independently but in coordination with IT. As experts in modern data visualization, we help with the implementation of the first visualization. Continuously if required.